Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Harer, Peter: Eigentliche warhafftige Beschreibung deß Bawrenkriegs. Frankfurt (Main), 1625.

Bild:
<< vorherige Seite

Beschreibung
dann allesampt desselben hochbegierig waren/ Als sie nun biß
gen Forchtenberg kommen/ waren die Bawren kurtz darvor/
mit jhrem Geschütz/ vor jhnen/ vber das Wasser/ den Kocher
gezogen/ Dieweil aber den Bawren ein Ax an einem Büchsen
Rat zerbrochen/ gewonnen die Reysigen desto mehr hoffnung
sie zuerziehen/ vnd wiewol der Abend herbey kam/ doch heng-
ten sie den Bawren ernstlich nach/ biß an die Staig gegen
Krautten/ da brachten die fordersten die Bawren ins gesicht/
aber sie kamen vor jnen in Krautten/ ein Maintzischen Flecken/
Derohalben sie ohnaußgericht abziehen musten/ ruckten mit
jhren Zeugen wider hindersich gen Forchtenberg/ Demnach
aber Leuth vnnd Pferdt matt vnd müde waren/ entbotten sie
dem Obersten Feldhauptman hintersich ins Läger gehn
Oeringen/ wie daß die Bawren in einem hauffen/ auff 5. oder
6000. starck/ mit eim trefflichen Geschütz/ zu: vnd vmb Kraut-
ten legen/ vnd wehr jhr gut bedunckens/ weil sie ein weil der
ends verharren würden/ jhnen mit dem Heer zuzuziehen. Deß
Morgends frühe für dem tag/ waren diese beede Hauptmänner/
der Pfaltzgräfisch Marschalck vnd Dieterich Spet/ mit jhren
Reuttern zu Forchtenberg auff/ vnd ruckten wider auff die
Wayden bey Krautten/ besahen ob die Bawren noch vorhan-
den/ also lagen sie noch daselbsten/ da nun die Reysigen wol ein
stund daselbst gehalten/ kam jhnen vom Hauptman/ Herr
Georg Truchsessen Bottschafft/ er künte jhnen nit zuziehen/
vrsach/ daß der Weg zu hoch/ vnd an vielen orthen zu eng/ vnd
darzu viel lange Staigen/ derohalben man das Geschütz nit
hinüber bringen könt/ beschied beede Hauptleuth/ mit jhren
Reuttern gen Meckmül zuziehen/ dahin wolte er auch mit
dem Heer rucken/ vnd dem Bischoff von Wirtzburg solchen
abgefallenen Flecken/ dann die Bawren viel muthwillen darin
getrieben/ vnd gäntzlich der Bawren Sect gewesen/ wider in

gehor-

Beſchreibung
dann alleſampt deſſelben hochbegierig waren/ Als ſie nun biß
gen Forchtenberg kommen/ waren die Bawren kurtz darvor/
mit jhrem Geſchuͤtz/ vor jhnen/ vber das Waſſer/ den Kocher
gezogen/ Dieweil aber den Bawren ein Ax an einem Buͤchſen
Rat zerbrochen/ gewonnen die Reyſigen deſto mehr hoffnung
ſie zuerziehen/ vnd wiewol der Abend herbey kam/ doch heng-
ten ſie den Bawren ernſtlich nach/ biß an die Staig gegen
Krautten/ da brachten die forderſten die Bawren ins geſicht/
aber ſie kamen vor jnen in Krautten/ ein Maintziſchen Flecken/
Derohalben ſie ohnaußgericht abziehen muſten/ ruckten mit
jhren Zeugen wider hinderſich gen Forchtenberg/ Demnach
aber Leuth vnnd Pferdt matt vnd muͤde waren/ entbotten ſie
dem Oberſten Feldhauptman hinterſich ins Laͤger gehn
Oeringen/ wie daß die Bawren in einem hauffen/ auff 5. oder
6000. ſtarck/ mit eim trefflichen Geſchuͤtz/ zu: vnd vmb Kraut-
ten legen/ vnd wehr jhr gut bedunckens/ weil ſie ein weil der
ends verharꝛen wuͤrden/ jhnen mit dem Heer zuzuziehen. Deß
Morgends fruͤhe fuͤr dem tag/ waren dieſe beede Hauptmaͤñer/
der Pfaltzgraͤfiſch Marſchalck vnd Dieterich Spet/ mit jhren
Reuttern zu Forchtenberg auff/ vnd ruckten wider auff die
Wayden bey Krautten/ beſahen ob die Bawren noch vorhan-
den/ alſo lagen ſie noch daſelbſten/ da nun die Reyſigen wol ein
ſtund daſelbſt gehalten/ kam jhnen vom Hauptman/ Herꝛ
Georg Truchſeſſen Bottſchafft/ er kuͤnte jhnen nit zuziehen/
vrſach/ daß der Weg zu hoch/ vnd an vielen orthen zu eng/ vnd
darzu viel lange Staigen/ derohalben man das Geſchuͤtz nit
hinuͤber bringen koͤnt/ beſchied beede Hauptleuth/ mit jhren
Reuttern gen Meckmuͤl zuziehen/ dahin wolte er auch mit
dem Heer rucken/ vnd dem Biſchoff von Wirtzburg ſolchen
abgefallenen Flecken/ dann die Bawren viel muthwillen darin
getrieben/ vnd gaͤntzlich der Bawren Sect geweſen/ wider in

gehor-
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0100" n="84"/><fw place="top" type="header">Be&#x017F;chreibung</fw><lb/>
dann alle&#x017F;ampt de&#x017F;&#x017F;elben hochbegierig waren/ Als &#x017F;ie nun biß<lb/>
gen Forchtenberg kommen/ waren die Bawren kurtz darvor/<lb/>
mit jhrem Ge&#x017F;chu&#x0364;tz/ vor jhnen/ vber das Wa&#x017F;&#x017F;er/ den Kocher<lb/>
gezogen/ Dieweil aber den Bawren ein Ax an einem Bu&#x0364;ch&#x017F;en<lb/>
Rat zerbrochen/ gewonnen die Rey&#x017F;igen de&#x017F;to mehr hoffnung<lb/>
&#x017F;ie zuerziehen/ vnd wiewol der Abend herbey kam/ doch heng-<lb/>
ten &#x017F;ie den Bawren ern&#x017F;tlich nach/ biß an die Staig gegen<lb/>
Krautten/ da brachten die forder&#x017F;ten die Bawren ins ge&#x017F;icht/<lb/>
aber &#x017F;ie kamen vor jnen in Krautten/ ein Maintzi&#x017F;chen Flecken/<lb/>
Derohalben &#x017F;ie ohnaußgericht abziehen mu&#x017F;ten/ ruckten mit<lb/>
jhren Zeugen wider hinder&#x017F;ich gen Forchtenberg/ Demnach<lb/>
aber Leuth vnnd Pferdt matt vnd mu&#x0364;de waren/ entbotten &#x017F;ie<lb/>
dem Ober&#x017F;ten Feldhauptman hinter&#x017F;ich ins La&#x0364;ger gehn<lb/>
Oeringen/ wie daß die Bawren in einem hauffen/ auff 5. oder<lb/>
6000. &#x017F;tarck/ mit eim trefflichen Ge&#x017F;chu&#x0364;tz/ zu: vnd vmb Kraut-<lb/>
ten legen/ vnd wehr jhr gut bedunckens/ weil &#x017F;ie ein weil der<lb/>
ends verhar&#xA75B;en wu&#x0364;rden/ jhnen mit dem Heer zuzuziehen. Deß<lb/>
Morgends fru&#x0364;he fu&#x0364;r dem tag/ waren die&#x017F;e beede Hauptma&#x0364;ñer/<lb/>
der Pfaltzgra&#x0364;fi&#x017F;ch Mar&#x017F;chalck vnd Dieterich Spet/ mit jhren<lb/>
Reuttern zu Forchtenberg auff/ vnd ruckten wider auff die<lb/>
Wayden bey Krautten/ be&#x017F;ahen ob die Bawren noch vorhan-<lb/>
den/ al&#x017F;o lagen &#x017F;ie noch da&#x017F;elb&#x017F;ten/ da nun die Rey&#x017F;igen wol ein<lb/>
&#x017F;tund da&#x017F;elb&#x017F;t gehalten/ kam jhnen vom Hauptman/ Her&#xA75B;<lb/>
Georg Truch&#x017F;e&#x017F;&#x017F;en Bott&#x017F;chafft/ er ku&#x0364;nte jhnen nit zuziehen/<lb/>
vr&#x017F;ach/ daß der Weg zu hoch/ vnd an vielen orthen zu eng/ vnd<lb/>
darzu viel lange Staigen/ derohalben man das Ge&#x017F;chu&#x0364;tz nit<lb/>
hinu&#x0364;ber bringen ko&#x0364;nt/ be&#x017F;chied beede Hauptleuth/ mit jhren<lb/>
Reuttern gen Meckmu&#x0364;l zuziehen/ dahin wolte er auch mit<lb/>
dem Heer rucken/ vnd dem Bi&#x017F;choff von Wirtzburg &#x017F;olchen<lb/>
abgefallenen Flecken/ dann die Bawren viel muthwillen darin<lb/>
getrieben/ vnd ga&#x0364;ntzlich der Bawren Sect gewe&#x017F;en/ wider in<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">gehor-</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[84/0100] Beſchreibung dann alleſampt deſſelben hochbegierig waren/ Als ſie nun biß gen Forchtenberg kommen/ waren die Bawren kurtz darvor/ mit jhrem Geſchuͤtz/ vor jhnen/ vber das Waſſer/ den Kocher gezogen/ Dieweil aber den Bawren ein Ax an einem Buͤchſen Rat zerbrochen/ gewonnen die Reyſigen deſto mehr hoffnung ſie zuerziehen/ vnd wiewol der Abend herbey kam/ doch heng- ten ſie den Bawren ernſtlich nach/ biß an die Staig gegen Krautten/ da brachten die forderſten die Bawren ins geſicht/ aber ſie kamen vor jnen in Krautten/ ein Maintziſchen Flecken/ Derohalben ſie ohnaußgericht abziehen muſten/ ruckten mit jhren Zeugen wider hinderſich gen Forchtenberg/ Demnach aber Leuth vnnd Pferdt matt vnd muͤde waren/ entbotten ſie dem Oberſten Feldhauptman hinterſich ins Laͤger gehn Oeringen/ wie daß die Bawren in einem hauffen/ auff 5. oder 6000. ſtarck/ mit eim trefflichen Geſchuͤtz/ zu: vnd vmb Kraut- ten legen/ vnd wehr jhr gut bedunckens/ weil ſie ein weil der ends verharꝛen wuͤrden/ jhnen mit dem Heer zuzuziehen. Deß Morgends fruͤhe fuͤr dem tag/ waren dieſe beede Hauptmaͤñer/ der Pfaltzgraͤfiſch Marſchalck vnd Dieterich Spet/ mit jhren Reuttern zu Forchtenberg auff/ vnd ruckten wider auff die Wayden bey Krautten/ beſahen ob die Bawren noch vorhan- den/ alſo lagen ſie noch daſelbſten/ da nun die Reyſigen wol ein ſtund daſelbſt gehalten/ kam jhnen vom Hauptman/ Herꝛ Georg Truchſeſſen Bottſchafft/ er kuͤnte jhnen nit zuziehen/ vrſach/ daß der Weg zu hoch/ vnd an vielen orthen zu eng/ vnd darzu viel lange Staigen/ derohalben man das Geſchuͤtz nit hinuͤber bringen koͤnt/ beſchied beede Hauptleuth/ mit jhren Reuttern gen Meckmuͤl zuziehen/ dahin wolte er auch mit dem Heer rucken/ vnd dem Biſchoff von Wirtzburg ſolchen abgefallenen Flecken/ dann die Bawren viel muthwillen darin getrieben/ vnd gaͤntzlich der Bawren Sect geweſen/ wider in gehor-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Harer übersetzte die heute nicht mehr verfügbare … [mehr]

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/haarer_bawrenkrieg_1625
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/haarer_bawrenkrieg_1625/100
Zitationshilfe: Harer, Peter: Eigentliche warhafftige Beschreibung deß Bawrenkriegs. Frankfurt (Main), 1625, S. 84. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/haarer_bawrenkrieg_1625/100>, abgerufen am 20.04.2024.