Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 4. Amsterdam, 1648.

Bild:
<< vorherige Seite

Vierdter Theil
vber 4. Jahr noch nicht gehabt/ ich hette die gantze Al-
chimiam
mit all jhrer mühseligen Arbeit/ Gestanck vnd
sudelen/ mit grossem Verdruß vnd Schaden auffgeben/
dan ich albereit so viel Jahr lang mit allerhand gefähr-
lichem Schmir-werck/ vnd verdrießlicher Kocherey/
mein Leben in Müh/ Arbeit/ Wachen vnd Gestanck/
vnd vielen Sorgen zugebracht/ also/ daß es mir ein
Greuel war/ vnd die Haar zu Berge stunden/ wan ich
in mein Laboratorium gienge/ vnd so vielerhand mate-
rial
ien vnd Species in Papiren/ schachteln/ vnd Geschir-
ren/ wie auch so mancherley gantze vnd gebrochene erde-
ne/ gläserne/ küpfferne/ vnd eiserne Instrumenten/ da
liegen sahe/ daß ich mich auch vielmahls vnglücklich
achtete/ weiln ich mich in ein solche elende Schlavernie
begeben hatte/ sonderlich auch darumb/ weiln ich klär-
lich sahe vnd merckte/ daß jhrer bälder 100. durch die
Alchimiam verdurben/ als einer (deren ich auch einer
war) damit naulich seine Kost gewinnen konte: Solch-
er beweglicher vrsachen halben ich mir gäntzlich fürge-
nommen/ weiters damit nicht mehr vmbzugehen/ son-
dern mich an die Medicin vnd Chirurgiam, da ich nie-
maln vnglücklich gewesen/ zuhalten/ vnd mein Nah-
rung hinfürder/ so gut ich konte/ darin zu suchen: Da
ich aber nach gutem Rahtschluß/ solches ins werck zu
stellen gedachte/ vnd alle Brüllen von Potten/ Gläsern/
vnd allerhand Instrumenten/ meinte hinweg zu werf-
fen/ fanden sich vnter andern auch noch etliche gebroch-
ene Tigel/ darin Gold vnd Silber geschmoltzen ware/
vnd noch voller Körner hiengen/ welche ich zusammen
lase/ vnd neben anderm Kretz vnd Zusamen-fegsel für-
name zu schmeltzen/ vnd zu recht zubringen: Da ich

aber

Vierdter Theil
vber 4. Jahr noch nicht gehabt/ ich hette die gantze Al-
chimiam
mit all jhrer muͤhſeligen Arbeit/ Geſtanck vnd
ſudelen/ mit groſſem Verdruß vnd Schaden auffgeben/
dan ich albereit ſo viel Jahr lang mit allerhand gefaͤhr-
lichem Schmir-werck/ vnd verdrießlicher Kocherey/
mein Leben in Muͤh/ Arbeit/ Wachen vnd Geſtanck/
vnd vielen Sorgen zugebracht/ alſo/ daß es mir ein
Greuel war/ vnd die Haar zu Berge ſtunden/ wan ich
in mein Laboratorium gienge/ vnd ſo vielerhand mate-
rial
ien vnd Species in Papiꝛen/ ſchachteln/ vnd Geſchir-
ren/ wie auch ſo mancherley gantze vnd gebrochene erde-
ne/ glaͤſerne/ kuͤpfferne/ vnd eiſerne Inſtrumenten/ da
liegen ſahe/ daß ich mich auch vielmahls vngluͤcklich
achtete/ weiln ich mich in ein ſolche elende Schlavernie
begeben hatte/ ſonderlich auch darumb/ weiln ich klaͤr-
lich ſahe vnd merckte/ daß jhrer baͤlder 100. durch die
Alchimiam verdurben/ als einer (deren ich auch einer
war) damit naulich ſeine Koſt gewinnen konte: Solch-
er beweglicher vrſachen halben ich mir gaͤntzlich fuͤrge-
nommen/ weiters damit nicht mehr vmbzugehen/ ſon-
dern mich an die Medicin vnd Chirurgiam, da ich nie-
maln vngluͤcklich geweſen/ zuhalten/ vnd mein Nah-
rung hinfuͤrder/ ſo gut ich konte/ darin zu ſuchen: Da
ich aber nach gutem Rahtſchluß/ ſolches ins werck zu
ſtellen gedachte/ vnd alle Bruͤllen von Potten/ Glaͤſern/
vnd allerhand Inſtrumenten/ meinte hinweg zu werf-
fen/ fanden ſich vnter andern auch noch etliche gebroch-
ene Tigel/ darin Gold vnd Silber geſchmoltzen ware/
vnd noch voller Koͤrner hiengen/ welche ich zuſammen
laſe/ vnd neben anderm Kretz vnd Zuſamen-fegſel fuͤr-
name zu ſchmeltzen/ vnd zu recht zubringen: Da ich

aber
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0012" n="8"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Vierdter Theil</hi></fw><lb/>
vber 4. Jahr noch nicht gehabt/ ich hette die gantze <hi rendition="#aq">Al-<lb/>
chimiam</hi> mit all jhrer mu&#x0364;h&#x017F;eligen Arbeit/ Ge&#x017F;tanck vnd<lb/>
&#x017F;udelen/ mit gro&#x017F;&#x017F;em Verdruß vnd Schaden auffgeben/<lb/>
dan ich albereit &#x017F;o viel Jahr lang mit allerhand gefa&#x0364;hr-<lb/>
lichem Schmir-werck/ vnd verdrießlicher Kocherey/<lb/>
mein Leben in Mu&#x0364;h/ Arbeit/ Wachen vnd Ge&#x017F;tanck/<lb/>
vnd vielen Sorgen zugebracht/ al&#x017F;o/ daß es mir ein<lb/>
Greuel war/ vnd die Haar zu Berge &#x017F;tunden/ wan ich<lb/>
in mein <hi rendition="#aq">Laboratorium</hi> gienge/ vnd &#x017F;o vielerhand <hi rendition="#aq">mate-<lb/>
rial</hi>ien vnd <hi rendition="#aq">Species</hi> in Papi&#xA75B;en/ &#x017F;chachteln/ vnd Ge&#x017F;chir-<lb/>
ren/ wie auch &#x017F;o mancherley gantze vnd gebrochene erde-<lb/>
ne/ gla&#x0364;&#x017F;erne/ ku&#x0364;pfferne/ vnd ei&#x017F;erne <hi rendition="#aq">In&#x017F;trument</hi>en/ da<lb/>
liegen &#x017F;ahe/ daß ich mich auch vielmahls vnglu&#x0364;cklich<lb/>
achtete/ weiln ich mich in ein &#x017F;olche elende Schlavernie<lb/>
begeben hatte/ &#x017F;onderlich auch darumb/ weiln ich kla&#x0364;r-<lb/>
lich &#x017F;ahe vnd merckte/ daß jhrer ba&#x0364;lder 100. durch die<lb/><hi rendition="#aq">Alchimiam</hi> verdurben/ als einer (deren ich auch einer<lb/>
war) damit naulich &#x017F;eine Ko&#x017F;t gewinnen konte: Solch-<lb/>
er beweglicher vr&#x017F;achen halben ich mir ga&#x0364;ntzlich fu&#x0364;rge-<lb/>
nommen/ weiters damit nicht mehr vmbzugehen/ &#x017F;on-<lb/>
dern mich an die <hi rendition="#aq">Medicin</hi> vnd <hi rendition="#aq">Chirurgiam,</hi> da ich nie-<lb/>
maln vnglu&#x0364;cklich gewe&#x017F;en/ zuhalten/ vnd mein Nah-<lb/>
rung hinfu&#x0364;rder/ &#x017F;o gut ich konte/ darin zu &#x017F;uchen: Da<lb/>
ich aber nach gutem Raht&#x017F;chluß/ &#x017F;olches ins werck zu<lb/>
&#x017F;tellen gedachte/ vnd alle Bru&#x0364;llen von Potten/ Gla&#x0364;&#x017F;ern/<lb/>
vnd allerhand <hi rendition="#aq">In&#x017F;trument</hi>en/ meinte hinweg zu werf-<lb/>
fen/ fanden &#x017F;ich vnter andern auch noch etliche gebroch-<lb/>
ene Tigel/ darin Gold vnd Silber ge&#x017F;chmoltzen ware/<lb/>
vnd noch voller Ko&#x0364;rner hiengen/ welche ich zu&#x017F;ammen<lb/>
la&#x017F;e/ vnd neben anderm Kretz vnd Zu&#x017F;amen-feg&#x017F;el fu&#x0364;r-<lb/>
name zu &#x017F;chmeltzen/ vnd zu recht zubringen: Da ich<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">aber</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[8/0012] Vierdter Theil vber 4. Jahr noch nicht gehabt/ ich hette die gantze Al- chimiam mit all jhrer muͤhſeligen Arbeit/ Geſtanck vnd ſudelen/ mit groſſem Verdruß vnd Schaden auffgeben/ dan ich albereit ſo viel Jahr lang mit allerhand gefaͤhr- lichem Schmir-werck/ vnd verdrießlicher Kocherey/ mein Leben in Muͤh/ Arbeit/ Wachen vnd Geſtanck/ vnd vielen Sorgen zugebracht/ alſo/ daß es mir ein Greuel war/ vnd die Haar zu Berge ſtunden/ wan ich in mein Laboratorium gienge/ vnd ſo vielerhand mate- rialien vnd Species in Papiꝛen/ ſchachteln/ vnd Geſchir- ren/ wie auch ſo mancherley gantze vnd gebrochene erde- ne/ glaͤſerne/ kuͤpfferne/ vnd eiſerne Inſtrumenten/ da liegen ſahe/ daß ich mich auch vielmahls vngluͤcklich achtete/ weiln ich mich in ein ſolche elende Schlavernie begeben hatte/ ſonderlich auch darumb/ weiln ich klaͤr- lich ſahe vnd merckte/ daß jhrer baͤlder 100. durch die Alchimiam verdurben/ als einer (deren ich auch einer war) damit naulich ſeine Koſt gewinnen konte: Solch- er beweglicher vrſachen halben ich mir gaͤntzlich fuͤrge- nommen/ weiters damit nicht mehr vmbzugehen/ ſon- dern mich an die Medicin vnd Chirurgiam, da ich nie- maln vngluͤcklich geweſen/ zuhalten/ vnd mein Nah- rung hinfuͤrder/ ſo gut ich konte/ darin zu ſuchen: Da ich aber nach gutem Rahtſchluß/ ſolches ins werck zu ſtellen gedachte/ vnd alle Bruͤllen von Potten/ Glaͤſern/ vnd allerhand Inſtrumenten/ meinte hinweg zu werf- fen/ fanden ſich vnter andern auch noch etliche gebroch- ene Tigel/ darin Gold vnd Silber geſchmoltzen ware/ vnd noch voller Koͤrner hiengen/ welche ich zuſammen laſe/ vnd neben anderm Kretz vnd Zuſamen-fegſel fuͤr- name zu ſchmeltzen/ vnd zu recht zubringen: Da ich aber

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni04_1648
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni04_1648/12
Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 4. Amsterdam, 1648, S. 8. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni04_1648/12>, abgerufen am 28.03.2024.