Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 4. Amsterdam, 1648.

Bild:
<< vorherige Seite

Philosophischer Oefen.
viel oder wenig/ als man selber wil/ hitze geben könne.

Dieser Ofen nun/ so schlecht er im ersten vorkombt/
ist/ nechst GOtt/ das einige Mittel/ dardurch ich alle
meine beste Wissenschafften erlangt habe. Dan zuvor
hab ich mich von Jugend auff bey andern/ vnd hernach
bey mir selber/ elendiglich mit den kurtzen gemeinen
Windöfen vnd Blaßbälgen marteln vnd quälen müs-
sen/ welches mir nicht wenig an meiner Gesundheit ge-
schadet/ in deme man sich vor dem staube vnd gifftigen
Rauch gantz nicht bewahren/ oder hüten kan; Alhier
aber darff man sich gantz vnd gar nicht allein keines gif-
tigen Gestancks/ Rauchs/ vnd Staubs/ sondern auch
keiner vnleidlichen hitze befürchten: dan dieser Ofen im
geringsten keinen Rauch/ als oben hinauß von sich gie-
bet/ ja ziehet auch so starck an sich/ wan man die Thür
aufftuht/ Tiegel auß vnd einsetzet/ oder Kohlen hinein
wirfft/ daß auch ein ander Rauch/ wan er schon ein
halbe Ellen von dem Ofen were/ mit Gewalt durch des
Fewrs Krafft wird zu sich gezogen/ vnd weiln das fewr
so kräfftig an sich ziehet/ so behelt es auch sein eigen hitze
bey sich/ also daß man sich nicht dabey verbrennet/ doch
ist von nöhten/ daß man einen dreyfachen leinen nassen
Handschuh an diese Hand ziehe/ mit welcher man die
Zange halte/ vnd in die andere einen Schirm von holtz/
dardurch man in das Fewr siehet/ sein Gesicht vor dem
hellen Glantz zubewahren/ nehme/ sonsten hat man sich
darbey weiter für gifftigen Dünsten der Kohlen/ vnd
solches Zeugs/ den man schmeltzet/ wie auch keiner hitze
im geringsten nicht zubefahren/ welches fürwar einem
Laboranten ein grosse Wolthat ist. Ich bekenne rund
auß/ so ich diesen Ofen nicht gefunden hette/ den ich auch

vber
A iiij

Philoſophiſcher Oefen.
viel oder wenig/ als man ſelber wil/ hitze geben koͤnne.

Dieſer Ofen nun/ ſo ſchlecht er im erſten vorkombt/
iſt/ nechſt GOtt/ das einige Mittel/ dardurch ich alle
meine beſte Wiſſenſchafften erlangt habe. Dan zuvor
hab ich mich von Jugend auff bey andern/ vnd hernach
bey mir ſelber/ elendiglich mit den kurtzen gemeinen
Windoͤfen vnd Blaßbaͤlgen marteln vnd quaͤlen muͤſ-
ſen/ welches mir nicht wenig an meiner Geſundheit ge-
ſchadet/ in deme man ſich vor dem ſtaube vnd gifftigen
Rauch gantz nicht bewahren/ oder huͤten kan; Alhier
aber darff man ſich gantz vnd gar nicht allein keines gif-
tigen Geſtancks/ Rauchs/ vnd Staubs/ ſondern auch
keiner vnleidlichen hitze befuͤrchten: dan dieſer Ofen im
geringſten keinen Rauch/ als oben hinauß von ſich gie-
bet/ ja ziehet auch ſo ſtarck an ſich/ wan man die Thuͤr
aufftuht/ Tiegel auß vnd einſetzet/ oder Kohlen hinein
wirfft/ daß auch ein ander Rauch/ wan er ſchon ein
halbe Ellen von dem Ofen were/ mit Gewalt durch des
Fewrs Krafft wird zu ſich gezogen/ vnd weiln das fewr
ſo kraͤfftig an ſich ziehet/ ſo behelt es auch ſein eigen hitze
bey ſich/ alſo daß man ſich nicht dabey verbrennet/ doch
iſt von noͤhten/ daß man einen dreyfachen leinen naſſen
Handſchuh an dieſe Hand ziehe/ mit welcher man die
Zange halte/ vnd in die andere einen Schirm von holtz/
dardurch man in das Fewr ſiehet/ ſein Geſicht vor dem
hellen Glantz zubewahren/ nehme/ ſonſten hat man ſich
daꝛbey weiter fuͤr gifftigen Duͤnſten der Kohlen/ vnd
ſolches Zeugs/ den man ſchmeltzet/ wie auch keiner hitze
im geringſten nicht zubefahren/ welches fuͤrwar einem
Laboranten ein groſſe Wolthat iſt. Ich bekenne rund
auß/ ſo ich dieſen Ofen nicht gefunden hette/ den ich auch

vber
A iiij
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0011" n="7"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Philo&#x017F;ophi&#x017F;cher Oefen.</hi></fw><lb/>
viel oder wenig/ als man &#x017F;elber wil/ hitze geben ko&#x0364;nne.</p><lb/>
        <p>Die&#x017F;er Ofen nun/ &#x017F;o &#x017F;chlecht er im er&#x017F;ten vorkombt/<lb/>
i&#x017F;t/ nech&#x017F;t GOtt/ das einige Mittel/ dardurch ich alle<lb/>
meine be&#x017F;te Wi&#x017F;&#x017F;en&#x017F;chafften erlangt habe. Dan zuvor<lb/>
hab ich mich von Jugend auff bey andern/ vnd hernach<lb/>
bey mir &#x017F;elber/ elendiglich mit den kurtzen gemeinen<lb/>
Windo&#x0364;fen vnd Blaßba&#x0364;lgen marteln vnd qua&#x0364;len mu&#x0364;&#x017F;-<lb/>
&#x017F;en/ welches mir nicht wenig an meiner Ge&#x017F;undheit ge-<lb/>
&#x017F;chadet/ in deme man &#x017F;ich vor dem &#x017F;taube vnd gifftigen<lb/>
Rauch gantz nicht bewahren/ oder hu&#x0364;ten kan; Alhier<lb/>
aber darff man &#x017F;ich gantz vnd gar nicht allein keines gif-<lb/>
tigen Ge&#x017F;tancks/ Rauchs/ vnd Staubs/ &#x017F;ondern auch<lb/>
keiner vnleidlichen hitze befu&#x0364;rchten: dan die&#x017F;er Ofen im<lb/>
gering&#x017F;ten keinen Rauch/ als oben hinauß von &#x017F;ich gie-<lb/>
bet/ ja ziehet auch &#x017F;o &#x017F;tarck an &#x017F;ich/ wan man die Thu&#x0364;r<lb/>
aufftuht/ Tiegel auß vnd ein&#x017F;etzet/ oder Kohlen hinein<lb/>
wirfft/ daß auch ein ander Rauch/ wan er &#x017F;chon ein<lb/>
halbe Ellen von dem Ofen were/ mit Gewalt durch des<lb/>
Fewrs Krafft wird zu &#x017F;ich gezogen/ vnd weiln das fewr<lb/>
&#x017F;o kra&#x0364;fftig an &#x017F;ich ziehet/ &#x017F;o behelt es auch &#x017F;ein eigen hitze<lb/>
bey &#x017F;ich/ al&#x017F;o daß man &#x017F;ich nicht dabey verbrennet/ doch<lb/>
i&#x017F;t von no&#x0364;hten/ daß man einen dreyfachen leinen na&#x017F;&#x017F;en<lb/>
Hand&#x017F;chuh an die&#x017F;e Hand ziehe/ mit welcher man die<lb/>
Zange halte/ vnd in die andere einen Schirm von holtz/<lb/>
dardurch man in das Fewr &#x017F;iehet/ &#x017F;ein Ge&#x017F;icht vor dem<lb/>
hellen Glantz zubewahren/ nehme/ &#x017F;on&#x017F;ten hat man &#x017F;ich<lb/>
da&#xA75B;bey weiter fu&#x0364;r gifftigen Du&#x0364;n&#x017F;ten der Kohlen/ vnd<lb/>
&#x017F;olches Zeugs/ den man &#x017F;chmeltzet/ wie auch keiner hitze<lb/>
im gering&#x017F;ten nicht zubefahren/ welches fu&#x0364;rwar einem<lb/><hi rendition="#aq">Laborant</hi>en ein gro&#x017F;&#x017F;e Wolthat i&#x017F;t. Ich bekenne rund<lb/>
auß/ &#x017F;o ich die&#x017F;en Ofen nicht gefunden hette/ den ich auch<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">A iiij</fw><fw place="bottom" type="catch">vber</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[7/0011] Philoſophiſcher Oefen. viel oder wenig/ als man ſelber wil/ hitze geben koͤnne. Dieſer Ofen nun/ ſo ſchlecht er im erſten vorkombt/ iſt/ nechſt GOtt/ das einige Mittel/ dardurch ich alle meine beſte Wiſſenſchafften erlangt habe. Dan zuvor hab ich mich von Jugend auff bey andern/ vnd hernach bey mir ſelber/ elendiglich mit den kurtzen gemeinen Windoͤfen vnd Blaßbaͤlgen marteln vnd quaͤlen muͤſ- ſen/ welches mir nicht wenig an meiner Geſundheit ge- ſchadet/ in deme man ſich vor dem ſtaube vnd gifftigen Rauch gantz nicht bewahren/ oder huͤten kan; Alhier aber darff man ſich gantz vnd gar nicht allein keines gif- tigen Geſtancks/ Rauchs/ vnd Staubs/ ſondern auch keiner vnleidlichen hitze befuͤrchten: dan dieſer Ofen im geringſten keinen Rauch/ als oben hinauß von ſich gie- bet/ ja ziehet auch ſo ſtarck an ſich/ wan man die Thuͤr aufftuht/ Tiegel auß vnd einſetzet/ oder Kohlen hinein wirfft/ daß auch ein ander Rauch/ wan er ſchon ein halbe Ellen von dem Ofen were/ mit Gewalt durch des Fewrs Krafft wird zu ſich gezogen/ vnd weiln das fewr ſo kraͤfftig an ſich ziehet/ ſo behelt es auch ſein eigen hitze bey ſich/ alſo daß man ſich nicht dabey verbrennet/ doch iſt von noͤhten/ daß man einen dreyfachen leinen naſſen Handſchuh an dieſe Hand ziehe/ mit welcher man die Zange halte/ vnd in die andere einen Schirm von holtz/ dardurch man in das Fewr ſiehet/ ſein Geſicht vor dem hellen Glantz zubewahren/ nehme/ ſonſten hat man ſich daꝛbey weiter fuͤr gifftigen Duͤnſten der Kohlen/ vnd ſolches Zeugs/ den man ſchmeltzet/ wie auch keiner hitze im geringſten nicht zubefahren/ welches fuͤrwar einem Laboranten ein groſſe Wolthat iſt. Ich bekenne rund auß/ ſo ich dieſen Ofen nicht gefunden hette/ den ich auch vber A iiij

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni04_1648
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni04_1648/11
Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 4. Amsterdam, 1648, S. 7. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni04_1648/11>, abgerufen am 29.03.2024.