Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Murschel, Ehrenfried: Christliche Predigt. Marburg, 1614.

Bild:
<< vorherige Seite

Christlichen Kirchen/ vnd für das einige Fundament/ ausser wel-
chem kein anders kan gelegt werden/
1. Cor. 3. Auff diesen
hat er auch gebawt vnd vertrawt/ dagegen alles das verworffen/ was
von Christo ab/ vnd auff ein anders führt. Vnd in diesem seinem
Glauben ist er so eifferig gewesen/ daß ich darfür halte/ ehe er densel-
ben verlaugnet/ ehe hette er alle Weltliche herrligkeit/ zeitliche Güter
vnd Herrschafft verlassen/ vnnd mit Eleazaro ehe in den schmertzli-
chen Todt verwilligt/ ehe er Menschen zu gefallen/ im wenigsten
geheuchelt hette. Jch glaub er were ehe mit Sadrach/ Mesach vnd
Abednego/ den trewen Freunden Danielis, in fewrigen Ofen gan-
gen/ ehe er jhm hett verwehren lassen/ GOTt nach seinem Wort
zu dienen/ ehe hett er sich mit Daniel selbs lassen in die Löwen Gru-
ben werffen. Summa/ so wol ist er in diesem seinem Glauben
durch Gottes gnad gestählet vnnd gehärtet gewesen/ daß ich glaub/
er hette jhm ehe mit den siben Söhnen/ 2. Macc. 7. die Haut vber die
Ohren/ ja ein Ader nach der andern auß dem Leib ziehen lassen/ ehe
vnd dann er sein Herrn vnnd Heyland Christum/ vel ad spe-
ciem,
verlaugnet hett. Also vnd der gestalt ist dieser vnser lieber Herr
seliger vor Gott gerecht gewesen/ weil er geglaubt hat an den/ der den
Gottlosen gerecht macht/ vnd der den Namen hat vnd führt: Herr/
der vnser gerechtigkeit ist. Wils nicht widersprechen/ daß bey dem
Herrn seliger/ neben andern Menschlichen schwachheiten/ auch in
etlichen stücken vnserer Religion/ imperfection vnnd vnvollkom-
menheit mit vnder geloffen/ wie dann jrren Menschlich/ vnnd auff
das Fundament Christum nicht alle Gold vnd Silber/ sondern et-
liche Hew vnd Stoppel bawen/ vnd die wissenschafft so wol als der
Glaub selbs bey den Christen vngleich/ in einem grösser/ als bey dem
andern. Aber weil er sein imperfection an jhm selbs gewußt vnd er-
kennt/ darneben an den glaubt/ in welchem alle Schätz der
weißheit vnd erkanntnuß verborgen ligen/ vnd der vns

von
E

Chriſtlichen Kirchen/ vnd fuͤr das einige Fundament/ auſſer wel-
chem kein anders kan gelegt werden/
1. Cor. 3. Auff dieſen
hat er auch gebawt vnd vertrawt/ dagegen alles das verworffen/ was
von Chriſto ab/ vnd auff ein anders fuͤhrt. Vnd in dieſem ſeinem
Glauben iſt er ſo eifferig geweſen/ daß ich darfuͤr halte/ ehe er denſel-
ben verlaugnet/ ehe hette er alle Weltliche herꝛligkeit/ zeitliche Guͤter
vnd Herꝛſchafft verlaſſen/ vnnd mit Eleazaro ehe in den ſchmertzli-
chen Todt verwilligt/ ehe er Menſchen zu gefallen/ im wenigſten
geheuchelt hette. Jch glaub er were ehe mit Sadrach/ Meſach vnd
Abednego/ den trewen Freunden Danielis, in fewrigen Ofen gan-
gen/ ehe er jhm hett verwehren laſſen/ GOTt nach ſeinem Wort
zu dienen/ ehe hett er ſich mit Daniel ſelbs laſſen in die Loͤwen Gru-
ben werffen. Summa/ ſo wol iſt er in dieſem ſeinem Glauben
durch Gottes gnad geſtaͤhlet vnnd gehaͤrtet geweſen/ daß ich glaub/
er hette jhm ehe mit den ſiben Soͤhnen/ 2. Macc. 7. die Haut vber die
Ohren/ ja ein Ader nach der andern auß dem Leib ziehen laſſen/ ehe
vnd dann er ſein Herrn vnnd Heyland Chriſtum/ vel ad ſpe-
ciem,
verlaugnet hett. Alſo vnd der geſtalt iſt dieſer vnſer lieber Herꝛ
ſeliger vor Gott gerecht geweſen/ weil er geglaubt hat an den/ der den
Gottloſen gerecht macht/ vnd der den Namen hat vnd fuͤhrt: Herꝛ/
der vnſer gerechtigkeit iſt. Wils nicht widerſprechen/ daß bey dem
Herꝛn ſeliger/ neben andern Menſchlichen ſchwachheiten/ auch in
etlichen ſtuͤcken vnſerer Religion/ imperfection vnnd vnvollkom-
menheit mit vnder geloffen/ wie dann jrꝛen Menſchlich/ vnnd auff
das Fundament Chriſtum nicht alle Gold vnd Silber/ ſondern et-
liche Hew vnd Stoppel bawen/ vnd die wiſſenſchafft ſo wol als der
Glaub ſelbs bey den Chriſten vngleich/ in einem groͤſſer/ als bey dem
andern. Aber weil er ſein imperfection an jhm ſelbs gewußt vnd er-
kennt/ darneben an den glaubt/ in welchem alle Schaͤtz der
weißheit vnd erkanntnuß verborgen ligen/ vnd der vns

von
E
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsPersonalia" n="2">
          <p><pb facs="#f0033" n="33"/>
Chri&#x017F;tlichen Kirchen/ vnd fu&#x0364;r das einige Fundament/ <hi rendition="#fr">au&#x017F;&#x017F;er wel-<lb/>
chem kein anders kan gelegt werden/</hi> 1. <hi rendition="#aq">Cor.</hi> 3. Auff die&#x017F;en<lb/>
hat er auch gebawt v<choice><abbr>n&#x0303;</abbr><expan>nd</expan></choice> vertrawt/ dagegen alles das verworffen/ was<lb/>
von Chri&#x017F;to ab/ vnd auff ein anders fu&#x0364;hrt. Vnd in die&#x017F;em &#x017F;einem<lb/>
Glauben i&#x017F;t er &#x017F;o eifferig gewe&#x017F;en/ daß ich darfu&#x0364;r halte/ ehe er den&#x017F;el-<lb/>
ben verlaugnet/ ehe hette er alle Weltliche her&#xA75B;ligkeit/ zeitliche Gu&#x0364;ter<lb/>
vnd Her&#xA75B;&#x017F;chafft verla&#x017F;&#x017F;en/ vnnd mit <hi rendition="#aq">Eleazaro</hi> ehe in den &#x017F;chmertzli-<lb/>
chen Todt verwilligt/ ehe er Men&#x017F;chen zu gefallen/ im wenig&#x017F;ten<lb/>
geheuchelt hette. Jch glaub er were ehe mit Sadrach/ Me&#x017F;ach vnd<lb/>
Abednego/ den trewen Freunden <hi rendition="#aq">Danielis,</hi> in fewrigen Ofen gan-<lb/>
gen/ ehe er jhm hett verwehren la&#x017F;&#x017F;en/ GOTt nach &#x017F;einem Wort<lb/>
zu dienen/ ehe hett er &#x017F;ich mit Daniel &#x017F;elbs la&#x017F;&#x017F;en in die Lo&#x0364;wen Gru-<lb/>
ben werffen. <hi rendition="#fr">Summa/</hi> &#x017F;o wol i&#x017F;t er in die&#x017F;em &#x017F;einem Glauben<lb/>
durch Gottes gnad ge&#x017F;ta&#x0364;hlet vnnd geha&#x0364;rtet gewe&#x017F;en/ daß ich glaub/<lb/>
er hette jhm ehe mit den &#x017F;iben So&#x0364;hnen/ 2. <hi rendition="#aq">Macc.</hi> 7. die Haut vber die<lb/>
Ohren/ ja ein Ader nach der andern auß dem Leib ziehen la&#x017F;&#x017F;en/ ehe<lb/>
vnd dann er &#x017F;ein <hi rendition="#g"><hi rendition="#k">Herrn</hi></hi> vnnd Heyland Chri&#x017F;tum/ <hi rendition="#aq">vel ad &#x017F;pe-<lb/>
ciem,</hi> verlaugnet hett. Al&#x017F;o vnd der ge&#x017F;talt i&#x017F;t die&#x017F;er vn&#x017F;er lieber Her&#xA75B;<lb/>
&#x017F;eliger vor Gott gerecht gewe&#x017F;en/ weil er geglaubt hat an den/ der den<lb/>
Gottlo&#x017F;en gerecht macht/ vnd der den Namen hat vnd fu&#x0364;hrt: <hi rendition="#k">He</hi>r&#xA75B;/<lb/>
der vn&#x017F;er gerechtigkeit i&#x017F;t. Wils nicht wider&#x017F;prechen/ daß bey dem<lb/>
Her&#xA75B;n &#x017F;eliger/ neben andern Men&#x017F;chlichen &#x017F;chwachheiten/ auch in<lb/>
etlichen &#x017F;tu&#x0364;cken vn&#x017F;erer Religion/ <hi rendition="#aq">imperfection</hi> vnnd vnvollkom-<lb/>
menheit mit vnder geloffen/ wie dann jr&#xA75B;en Men&#x017F;chlich/ vnnd auff<lb/>
das Fundament Chri&#x017F;tum nicht alle Gold vnd Silber/ &#x017F;ondern et-<lb/>
liche Hew vnd Stoppel bawen/ vnd die wi&#x017F;&#x017F;en&#x017F;chafft &#x017F;o wol als der<lb/>
Glaub &#x017F;elbs bey den Chri&#x017F;ten vngleich/ in einem gro&#x0364;&#x017F;&#x017F;er/ als bey dem<lb/>
andern. Aber weil er &#x017F;ein <hi rendition="#aq">imperfection</hi> an jhm &#x017F;elbs gewußt vnd er-<lb/>
kennt/ darneben an den glaubt/ <hi rendition="#fr">in welchem alle Scha&#x0364;tz der<lb/>
weißheit vnd erkanntnuß verborgen ligen/ vnd der vns</hi><lb/>
<fw place="bottom" type="sig"><hi rendition="#fr">E</hi></fw><fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#fr">von</hi></fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[33/0033] Chriſtlichen Kirchen/ vnd fuͤr das einige Fundament/ auſſer wel- chem kein anders kan gelegt werden/ 1. Cor. 3. Auff dieſen hat er auch gebawt vñ vertrawt/ dagegen alles das verworffen/ was von Chriſto ab/ vnd auff ein anders fuͤhrt. Vnd in dieſem ſeinem Glauben iſt er ſo eifferig geweſen/ daß ich darfuͤr halte/ ehe er denſel- ben verlaugnet/ ehe hette er alle Weltliche herꝛligkeit/ zeitliche Guͤter vnd Herꝛſchafft verlaſſen/ vnnd mit Eleazaro ehe in den ſchmertzli- chen Todt verwilligt/ ehe er Menſchen zu gefallen/ im wenigſten geheuchelt hette. Jch glaub er were ehe mit Sadrach/ Meſach vnd Abednego/ den trewen Freunden Danielis, in fewrigen Ofen gan- gen/ ehe er jhm hett verwehren laſſen/ GOTt nach ſeinem Wort zu dienen/ ehe hett er ſich mit Daniel ſelbs laſſen in die Loͤwen Gru- ben werffen. Summa/ ſo wol iſt er in dieſem ſeinem Glauben durch Gottes gnad geſtaͤhlet vnnd gehaͤrtet geweſen/ daß ich glaub/ er hette jhm ehe mit den ſiben Soͤhnen/ 2. Macc. 7. die Haut vber die Ohren/ ja ein Ader nach der andern auß dem Leib ziehen laſſen/ ehe vnd dann er ſein Herrn vnnd Heyland Chriſtum/ vel ad ſpe- ciem, verlaugnet hett. Alſo vnd der geſtalt iſt dieſer vnſer lieber Herꝛ ſeliger vor Gott gerecht geweſen/ weil er geglaubt hat an den/ der den Gottloſen gerecht macht/ vnd der den Namen hat vnd fuͤhrt: Herꝛ/ der vnſer gerechtigkeit iſt. Wils nicht widerſprechen/ daß bey dem Herꝛn ſeliger/ neben andern Menſchlichen ſchwachheiten/ auch in etlichen ſtuͤcken vnſerer Religion/ imperfection vnnd vnvollkom- menheit mit vnder geloffen/ wie dann jrꝛen Menſchlich/ vnnd auff das Fundament Chriſtum nicht alle Gold vnd Silber/ ſondern et- liche Hew vnd Stoppel bawen/ vnd die wiſſenſchafft ſo wol als der Glaub ſelbs bey den Chriſten vngleich/ in einem groͤſſer/ als bey dem andern. Aber weil er ſein imperfection an jhm ſelbs gewußt vnd er- kennt/ darneben an den glaubt/ in welchem alle Schaͤtz der weißheit vnd erkanntnuß verborgen ligen/ vnd der vns von E

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/526001
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/526001/33
Zitationshilfe: Murschel, Ehrenfried: Christliche Predigt. Marburg, 1614, S. 33. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/526001/33>, abgerufen am 24.04.2024.