Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Murschel, Ehrenfried: Christliche Predigt. Marburg, 1614.

Bild:
<< vorherige Seite

winden/ daß er Christum einen allgemeynen von Gott be-
reyteten Heyland nennt/
sondern er gibt jhm noch ein andern
vberauß schönen Tittel vnd Namen/ vnnd nennet jhn ein Liecht/
wil damit abermal removirn, vnd auß dem weg raumen ein stück/
welches vielen Leuten den Todt schrecklich vnd abschewlich macht/
das ist die Finsternuß deß Todts/ daß er den Menschen beraubt
nicht allein deß natürlichen Gesichts/ vnnd deß leiblichen Liechts
dieser Welt/ sondern jhn auch/ wann er in vnglauben stirbt/ in die
ewige vnnd eusserste Finsternuß stürtzt/ da er das Liecht der gnaden
GOttes in ewigkeit nimmer mehr sehen wirdt/ das macht nur/ daß
jhrer viel vngern daran kommen/ wann sie sterben sollen/ weil es so
gar nacht vnd finster vmb sie wirdt/ vnd sie keinen sticken mehr sehen
können. Darwider gibt nun Simeon hie auch schönen bericht
vnd trost/ in dem er Christum nennt ein Liecht/ eben wie er auch
Johan. 1. genennt wirdt das warhafftige Liecht/ welches al-
le Menschen erleuchtet/ die in die Welt kommen/
vnnd
wie er selber ist der Weg/ die Warheit/ vnd das Leben/ also weißt er
vns auch den warhafftigen Weg zum Leben in seinem Wort/ wel-
ches ein Liecht ist vnsern Füssen. Vnnd damit wir in der fin-
sternuß deß Todes nicht ersticken/ in vnsern Hertzen anzünde das
Liecht eines rechten Glaubens an jhn. Von dem Liecht redet Za-
charias
in seinem Lobgesang Luc. 1. cap. daß es scheine denen/
die da sitzen in finsternuß/ vnnd schatten deß Todts/
vnd richte vnsere Füß auff den Weg deß friedes.
Wer
das Liecht mit der Hand deß Glaubens gefaßt/ der hat Liechts ge-
nug/ nicht allein zu leben/ sondern auch zu sterben: Ja selig zu
werden.

Jm Bapstthumb beredet man die Leut/ wenn ein sterbender

Mensch

winden/ daß er Chriſtum einen allgemeynen von Gott be-
reyteten Heyland nennt/
ſondern er gibt jhm noch ein andern
vberauß ſchoͤnen Tittel vnd Namen/ vnnd nennet jhn ein Liecht/
wil damit abermal removirn, vnd auß dem weg raumen ein ſtuͤck/
welches vielen Leuten den Todt ſchrecklich vnd abſchewlich macht/
das iſt die Finſternuß deß Todts/ daß er den Menſchen beraubt
nicht allein deß natuͤrlichen Geſichts/ vnnd deß leiblichen Liechts
dieſer Welt/ ſondern jhn auch/ wann er in vnglauben ſtirbt/ in die
ewige vnnd euſſerſte Finſternuß ſtuͤrtzt/ da er das Liecht der gnaden
GOttes in ewigkeit nimmer mehr ſehen wirdt/ das macht nur/ daß
jhrer viel vngern daran kommen/ wann ſie ſterben ſollen/ weil es ſo
gar nacht vnd finſter vmb ſie wirdt/ vnd ſie keinen ſticken mehr ſehen
koͤnnen. Darwider gibt nun Simeon hie auch ſchoͤnen bericht
vnd troſt/ in dem er Chriſtum nennt ein Liecht/ eben wie er auch
Johan. 1. genennt wirdt das warhafftige Liecht/ welches al-
le Menſchen erleuchtet/ die in die Welt kommen/
vnnd
wie er ſelber iſt der Weg/ die Warheit/ vnd das Leben/ alſo weißt er
vns auch den warhafftigen Weg zum Leben in ſeinem Wort/ wel-
ches ein Liecht iſt vnſern Fuͤſſen. Vnnd damit wir in der fin-
ſternuß deß Todes nicht erſticken/ in vnſern Hertzen anzuͤnde das
Liecht eines rechten Glaubens an jhn. Von dem Liecht redet Za-
charias
in ſeinem Lobgeſang Luc. 1. cap. daß es ſcheine denen/
die da ſitzen in finſternuß/ vnnd ſchatten deß Todts/
vnd richte vnſere Fuͤß auff den Weg deß friedes.
Wer
das Liecht mit der Hand deß Glaubens gefaßt/ der hat Liechts ge-
nug/ nicht allein zu leben/ ſondern auch zu ſterben: Ja ſelig zu
werden.

Jm Bapſtthumb beredet man die Leut/ wenn ein ſterbender

Menſch
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0023" n="23"/>
winden/ daß er <hi rendition="#fr">Chri&#x017F;tum</hi> einen <hi rendition="#fr">allgemeynen von Gott be-<lb/>
reyteten Heyland nennt/</hi> &#x017F;ondern er gibt jhm noch ein andern<lb/>
vberauß &#x017F;cho&#x0364;nen <hi rendition="#fr">Tittel</hi> vnd Namen/ vnnd nennet jhn ein <hi rendition="#fr">Liecht/</hi><lb/>
wil damit abermal <hi rendition="#aq">removirn,</hi> vnd auß dem weg raumen ein &#x017F;tu&#x0364;ck/<lb/>
welches vielen Leuten den Todt &#x017F;chrecklich vnd ab&#x017F;chewlich macht/<lb/>
das i&#x017F;t die Fin&#x017F;ternuß deß Todts/ daß er den Men&#x017F;chen beraubt<lb/>
nicht allein deß natu&#x0364;rlichen Ge&#x017F;ichts/ vnnd deß leiblichen Liechts<lb/>
die&#x017F;er Welt/ &#x017F;ondern jhn auch/ wann er in vnglauben &#x017F;tirbt/ in die<lb/>
ewige vnnd eu&#x017F;&#x017F;er&#x017F;te Fin&#x017F;ternuß &#x017F;tu&#x0364;rtzt/ da er das Liecht der gnaden<lb/>
GOttes in ewigkeit nimmer mehr &#x017F;ehen wirdt/ das macht nur/ daß<lb/>
jhrer viel vngern daran kommen/ wann &#x017F;ie &#x017F;terben &#x017F;ollen/ weil es &#x017F;o<lb/>
gar nacht vnd fin&#x017F;ter vmb &#x017F;ie wirdt/ vnd &#x017F;ie keinen &#x017F;ticken mehr &#x017F;ehen<lb/>
ko&#x0364;nnen. Darwider gibt nun <hi rendition="#fr">Simeon</hi> hie auch &#x017F;cho&#x0364;nen bericht<lb/>
vnd tro&#x017F;t/ in dem er <hi rendition="#g"><hi rendition="#k">Chr</hi></hi>i&#x017F;tum nennt ein <hi rendition="#fr">Liecht/</hi> eben wie er auch<lb/><hi rendition="#aq">Johan.</hi> 1. genennt wirdt <hi rendition="#fr">das warhafftige Liecht/ welches al-<lb/>
le Men&#x017F;chen erleuchtet/ die in die Welt kommen/</hi> vnnd<lb/>
wie er &#x017F;elber i&#x017F;t der Weg/ die Warheit/ vnd das Leben/ al&#x017F;o weißt er<lb/>
vns auch den warhafftigen Weg zum Leben in &#x017F;einem Wort/ wel-<lb/>
ches <hi rendition="#fr">ein Liecht i&#x017F;t vn&#x017F;ern Fu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en.</hi> Vnnd damit wir in der fin-<lb/>
&#x017F;ternuß deß Todes nicht er&#x017F;ticken/ in vn&#x017F;ern Hertzen anzu&#x0364;nde das<lb/>
Liecht eines rechten Glaubens an jhn. Von dem Liecht redet <hi rendition="#fr">Za-<lb/>
charias</hi> in &#x017F;einem Lobge&#x017F;ang <hi rendition="#aq">Luc. 1. cap.</hi> <hi rendition="#fr">daß es &#x017F;cheine denen/<lb/>
die da &#x017F;itzen in fin&#x017F;ternuß/ vnnd &#x017F;chatten deß Todts/<lb/>
vnd richte vn&#x017F;ere Fu&#x0364;ß auff den Weg deß friedes.</hi> Wer<lb/>
das Liecht mit der Hand deß Glaubens gefaßt/ der hat Liechts ge-<lb/>
nug/ nicht allein zu leben/ &#x017F;ondern auch zu &#x017F;terben: Ja &#x017F;elig zu<lb/>
werden.</p><lb/>
            <p>Jm Bap&#x017F;tthumb beredet man die Leut/ wenn ein &#x017F;terbender<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">Men&#x017F;ch</fw><lb/></p>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[23/0023] winden/ daß er Chriſtum einen allgemeynen von Gott be- reyteten Heyland nennt/ ſondern er gibt jhm noch ein andern vberauß ſchoͤnen Tittel vnd Namen/ vnnd nennet jhn ein Liecht/ wil damit abermal removirn, vnd auß dem weg raumen ein ſtuͤck/ welches vielen Leuten den Todt ſchrecklich vnd abſchewlich macht/ das iſt die Finſternuß deß Todts/ daß er den Menſchen beraubt nicht allein deß natuͤrlichen Geſichts/ vnnd deß leiblichen Liechts dieſer Welt/ ſondern jhn auch/ wann er in vnglauben ſtirbt/ in die ewige vnnd euſſerſte Finſternuß ſtuͤrtzt/ da er das Liecht der gnaden GOttes in ewigkeit nimmer mehr ſehen wirdt/ das macht nur/ daß jhrer viel vngern daran kommen/ wann ſie ſterben ſollen/ weil es ſo gar nacht vnd finſter vmb ſie wirdt/ vnd ſie keinen ſticken mehr ſehen koͤnnen. Darwider gibt nun Simeon hie auch ſchoͤnen bericht vnd troſt/ in dem er Chriſtum nennt ein Liecht/ eben wie er auch Johan. 1. genennt wirdt das warhafftige Liecht/ welches al- le Menſchen erleuchtet/ die in die Welt kommen/ vnnd wie er ſelber iſt der Weg/ die Warheit/ vnd das Leben/ alſo weißt er vns auch den warhafftigen Weg zum Leben in ſeinem Wort/ wel- ches ein Liecht iſt vnſern Fuͤſſen. Vnnd damit wir in der fin- ſternuß deß Todes nicht erſticken/ in vnſern Hertzen anzuͤnde das Liecht eines rechten Glaubens an jhn. Von dem Liecht redet Za- charias in ſeinem Lobgeſang Luc. 1. cap. daß es ſcheine denen/ die da ſitzen in finſternuß/ vnnd ſchatten deß Todts/ vnd richte vnſere Fuͤß auff den Weg deß friedes. Wer das Liecht mit der Hand deß Glaubens gefaßt/ der hat Liechts ge- nug/ nicht allein zu leben/ ſondern auch zu ſterben: Ja ſelig zu werden. Jm Bapſtthumb beredet man die Leut/ wenn ein ſterbender Menſch

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/526001
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/526001/23
Zitationshilfe: Murschel, Ehrenfried: Christliche Predigt. Marburg, 1614, S. 23. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/526001/23>, abgerufen am 19.04.2024.